راهنمای خرید علم دوش حمام

0020001-73d

راهنمای خرید علم دوش حمام:بعد از یک روز خسته کننده و ملال آور، هیچ چیز مانند یک دوش آب گرم نمی‌تواند خستگی را از تن بیرون کند. اما آنچه یک حمام دلچسب و آرام بخش را برای شما فراهم می‌کند، علم دوش مناسب است. علم دوش یا علم یونیکا، یکی از پرکاربردترین وسایل خانه است، هرچند که اکثر مردم به آن توجهی نمی‌کنند. اما اگر قصد خرید علم دوش جدیدی برای خانه خود داشته باشید، آنوقت است که خود را در میان دنیایی گوناگون از علم دوش‌های مختلف می‌بینید. دنیایی که با تنوع محصول بسیار، انتخاب را برای شما دشوار می‌کند.

در این متن، به عنوان راهنمای خرید علم دوش حمام، به شما کمک می‌کنیم تا مناسب‌ترین انتخاب را بر اساس نیاز خود داشته باشید.

راهنمای خرید علم دوش حمام

انواع علم‌دوش

علم دوش‌ها بر اساس ظاهر کلی، به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند:

علم دوش دیواری یا توکار

این نوع علم دوش‌ طراحی ساده و بسیار شیکی دارد. این نوع علم دوش‌ها تنها از یک سردوشی که به وسیله بازو و زانویی به دیوار متصل است، ساخته شده‌اند. مزیت استفاده از این نوع علم دوش‌ها سادگی آنهاست؛ که حمام شما را بسیار خلوت می‌کند. البته علم دوش‌های توکار، جزء گرانقیمت‌ترین علم دوش‌های بازار می‌باشند. باید بدانید؛ مطلوب‌ترین کیفیت در میان سایر محصولات، متعلق به علم دوش‌های توکار است.

علم دوش سقفی

علم دوش‌های سقفی؛ درست همانند علم دوش‌های دیواری هستند. اما این دسته از علم دوش‌ها به سقف حمام متصل می‌شوند. علم دوش‌های سقفی که ادوات آنها داخل دیوار کار گذاشته می‌شود، بیشتر برای حمام‌هایی با سقف کوتاه مناسب‌اند.

علم دوش تلفنی

این نوع علم دوش‌ها متداول‌ترین نوع علم دوشِ موجود در بازار می‌باشند. علم دوش‌های فلت از یک سردوشی به شکل مربع یا دایره، و میله انتقال آب تکشیل شده‌اند. علم دوش‌های فلت؛ معمولا به نحوی طراحی می‌شوند که به صورت مستقیم و عمودی؛ بالای سر شما قرار گیرند.

راهنمای خرید علم دوش حمام

علم دوش فلت

این نوع علم دوش‌ها متداول‌ترین نوع علم دوشِ موجود در بازار می‌باشند. علم دوش‌های فلت از یک سردوشی به شکل مربع یا دایره، و میله انتقال آب تکشیل شده‌اند. علم دوش‌های فلت؛ معمولا به نحوی طراحی می‌شوند که به صورت مستقیم و عمودی؛ بالای سر شما قرار گیرند.

راهنمای خرید علم دوش حمام

فشار آب لازم برای علم دوش

هر علم دوشی برای داشتن عملکرد مناسب، نیاز به فشار آب لازم دارد. اکثر علم دوش‌ها، با فشار آب 2 الی 4 بار، به خوبی کار می‌کنند. پس حتما هنگام خرید به فشار مورد نیاز علم دوش توجه کنید. اگر فشار آب در خانه شما کمتر از حد معمول است، می‌توانید از سردوش‌های دارای قابلیت تنظیم فشار و اسپری قوی استفاده کنید.

اسپری و پاشش آب

از ویژگی‌های مهم هر سردوشی، اسپری آبِ آن است. برخی علم دوش‌ها تنها با سردوش مخصوص به خود قابل استفاده‌اند. پس هنگام خرید؛ باید به نوع اسپری، یا پاشش آب از سردوش توجه کرد.

سردوش معمولی

سردوش‌های معمولی در خیلی از خانه‌ها پیدا می‌شوند. این سردوش‌ها، آب را به طور مداوم و با فشار یکسان از تمام نازل‌ها خارج می‌کنند.

سردوش فشار مستقیم

این نوع سردوش‌ها معمولا در علم دوش‌های تلفنی استفاده می‌شوند. در وسط این سردوش‌ها نازل‌هایی قرار دارند که آب؛ با فشار بیشتری از آنها خارج می‌شود. اما سایر نازل‌ها که در حاشیه سردوش قرار دارند، آب را با فشار کمتری اسپری می‌کنند.

راهنمای خرید علم دوش حمام

سردوش مخصوص شستشو

این سردوش‌ها آب را با فشار خیلی کم اسپری می‌کنند. استفاده از این نوع سردوش‌ها تنها برای پخش کردن آب؛ و شستشوی سطح بیشتر است.

سردوش ضربان دار

این سردوش‌ها آب را با ضرب آهنگ متناوب اسپری می‌کنند.

سردوش قابل تنظیم

یکی از کاربردی‌ترین سردوش‌ها، مدل قابل تنظیم آنهاست. فشار آب خروجی از این نوع سردوش‌ها قابل تنظیم است و می‌توانید هر زمان که خواستید آن را تغییر دهید. اما این نوع سردوش‌ها برای علم دوش‌های ثابت کاربرد چندانی ندارد و عمدتا برای علم دوش‌های تلفنی استفاده می‌شوند.

مصرف انرژی

خلاصه‌ی خواسته ما از یک علم دوش خوب، داشتن فشار آب لازم و کافیست. اما فشار آب و مصرف آن؛ رابطه مستقیم دارند. هرچه فشار بیشتری داشته باشید، باید هزینه بیشتری کنید. در میان وسایل خانه، علم دوش‌ها سومین رتبه را در مصرف منابع دارند. علم دوش‌ها؛ معمولا 9.5 لیتر در دقیقه آب مصرف می‌کنند. یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب، استفاده از علم دوش‌های کم مصرف است که با مخلوط کردن آب و هوا، مصرف آب را تا حدی بهینه می‌کنند.

ظاهر علم دوش

ممکن است در نگاه اول؛ ظاهر علم دوش چندان اهمیتی نداشته باشد. اما اگر علم دوش مناسبی انتخاب نکرده باشید، ظاهر آن در دراز مدت برای شما خسته کننده، و حتی آزار دهنده خواهد بود. در انتخاب علم دوش، سعی کنید تا رنگی متناسب با شیر حمام، کاشی کاری داخل حمام و سایر المان‌های دکوراسیون حمامتان انتخاب کنید. با اینکار حتی اگر علم دوش بی کیفیتی انتخاب کرده باشید، هیچ وقت از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

پیشنهاد شما برای خرید علم دوش مناسب چیست؟ تجربه خودتان را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی