انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

1541

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام: امروزه تنوع زیادی در بازار سینک‌های ظرفشویی وجود دارد. هر کدام از سینک‌های ظرفشویی، ویژگی‌های مختلفی دارند. از مواد سازنده آنها گرفته تا نوع نصب و کاربردشان که کاملا متفاوت است. در این نوشته قصد داریم تا انواع سینک‌های ظرفشویی و ویژگی‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم با مرور سایت‌های فروشگاهی و مواجه شدن با اصطلاحاتی مثل سینک توکار، لگن میوه شور و … دچار سردرگمی شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید. پس از خواندن این مطلب، آشنایی کاملی با انواع سینک ظرفشویی پیدا می‌کنید و در خرید خود تصمیم درستی خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا با انواع سینک ظرفشویی، ویژگی و کاربرد هر کدام آشنا شوید.

سینک روکار

سینک ظرفشویی روکار، به سینک‌هایی گفته می‌شود که در محل نصب خود به لبه‌های بیرونی کابینت متصل می‌شوند. مزیت این سینک‌ها نصب آسان و قیمت نسبتا ارزان آنهاست. استفاده از این نوع سینک؛ برای آشپزخانه‌های معمولی با کاربری ساده، بسیار مناسب است.

از آنجایی که لبه سینک‌های ظرفشویی روکا، بر روی کابینت یا محل نصب قرار می‌گیرد، جرم زیادی در زیر محل نصب سینک جمع می‌شود. اگر جرم گیری مناسبی بر روی این سینک‌ها انجام نشود، در درازمدت ظاهر آشپزخانه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینک توکار

سینک‌های توکار، بر خلاف سینک‌های روکار، به داخل محل نصب متصل می‌شوند. به لطف اتصالات مخفیِ سینک‌های توکار، جرمی در جداره‌های سینک خود مشاهده نمی‌کنید. لبه این سینک‌ها؛ از بیرون مشخص نمی‌باشد، و ظاهری مدن به آشپزخانه شما می‌دهد. استفاده از سینک‌های توکار بسیار متداول است اما قیمت آنها کمی بیشتر از انواع روکار است.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینک بیرون کار

این نوعِ خاص از سینک، در طراحی‌های مدرن و منحصر به فرد استفاده می‌شود. سینک‌های بیرون کار، ابعاد بزرگی دارند و به طور کامل؛ درون کابینت قرار می‌گیرند و معمولا قسمت جلویی آنها نمایان است. جنس این نوع سینک‌ها معمولا فلزی مانند مس یا سرامیک است. سینک‌های بیرون کار ظاهری لوکس دارند و برای هر آشپزخانه‌ای مناسب نیستند. این مدل از سینک‌ها نمی‌توانند عمق زیادی داشته باشند.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینک ظرفشویی دو لگنه

سینک‌های ظرفشویی دو لگنه، متداول ترین نوعِ سینک ظرفشویی موجود در بازارند. سینک‌های ظرفشویی دو لگنه در انواع روکار یا توکار وجود دارند. استفاده از سینک‌های دو لگنه، فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد تا در یکی از لگن‌های آن ظرف‌ها را بشویید و در دیگری آنها را آبکشی، یا خشک کنید.

اگرچه سینک‌های دو لگنه ظرفیت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند، اما حجم هر کدام از لگن‌های این سینک‌ها کمتر از مدل تک لگنه آنهاست. در نتیجه برای شستن قابلمه‌ها یا ظروف بزرگ در این سینک‌ها؛ کمی دچار مشکل می‌شوید.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینک ظرفشویی تک لگنه

همانطور که از نام این محصول پیداست، این سینک‌ها تنها یک لگن شستشو دارند. اندازه لگن این سینک‌ها بزرگ‌تر است؛ و برای شستشوی ظروف بزرگ مناسب است. قیمت سینک‌های تک لگنه، نسبت به سینک‌های دو لگنه کمتر است. سینک‌های تک لگنه برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسبند.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام
انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینکِ دارای میوه‌شور

این سینک‌ها دارای یک لگن بزرگ برای شستشو ظروف بزرگ و کوچک می‌باشند. اما یک لگن کوچک‌تر در آنها تعبیه شده که اصطلاحا به آن میوه‌شور می‌گویند. این نوع سینک‌ها؛ درست همانند سینک‌های دو لگنه‌اند. ویژگی منحصر به فرد این سینک‌ها، لگن بزرگ آنهاست که محدودیت سینک‌های دو لگنه را برای شما نخواهند داشت. در عین حال از مزایای سینک‌های دولگنه هم بهره‌مند خواهید شد.

سینک‌های جزیره‌ای

این نوع سینک‌ها به عنوان سینک مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. سینک‌های جزیره‌ای؛ ابعاد کوچک‌تری دارند و تنها یک لگن برای شستشو یا قرار دادن ظروف و سبزیجات دارند. سینک‌های جزیره‌ای اصطلاحاً زیرکار هستند. یعنی به زیر سنگ کانتر متصل می‌شوند.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سینک با سینی متحرک

سینک‌هایی که سینی متحرک دارند، معمولا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر سینک‌ها دارند. انواع تک لگنه یا دو لگنه این نوع سینک‌ها موجود است و قیمتی بالاتر؛ نسبت به اکثر سینک‌های بازار دارد. سینی متحرک این سینک‌ها؛ بر روی لگن‌ها هم قرار می‌گیرد. و می‌توان‌از آن به عنوان آب چکان یا تخته برش استفاده کرد.

انواع سینک ظرفشویی: ویژگی و کاربرد هر کدام

سخن آخر

انتخاب نوع سینک، کاملا متناسب با فضای آشپزخانه شماست. نوع کابینت، محل قرارگیری سینک و حجم نیاز شما به سینک ظرفشویی، مشخص می‌کند که چه نوع سینکی برای آشپزخانه شما مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از انتخاب نهایی، با کابینت‌ساز خود مشورت کنید تا سینک مناسبی انتخاب کنید.

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی